Kasım 08, 2011

kurallar kurallar

Hayatımı disipline ettikçe, hayatın güzelleştiğinin farkına vardım. Kurallar sanki kısıtladıkları kadar rahatlatıyorlar da; belirsizliğin karanlık kollarından çekip alıyorlar. Misalen;
1.) lüzumsuz yere satın aldığım şeylerden vazgeçtim artık; kullandığımda mutlu olduğum şeyler haricinde birşey satın almıyorum. Ucuz diye satın aldığım tonlarca şey yerine gerçekten ihtiyacım olan veya gerçekten mutlu eden birkaç şeye para verebiliyorum.
2.) zamanımı da düşünerek geçirmek yerine yaşayarak geçirmeye çabalıyorum, ezelden beri filozof hayatı sürmeye alışkın biri olarak kolay değil elbette; bazen kendimi hindi gibi düşünürken buluyorum doğru ama genel olarak 'nerde hareket orda bereket' felsefesine kaydığım bir gerçek.
3.) sağlıklı beslenmeye başlamak da önemli bir adım; zira artık çekirdek, cips, çikolata vs. almak yerine yoğurt, peynir, yumurta alıyorum ve dolapta her daim bulunduruyorum. Sürekli yenmediği için cips, çekirdek yerken daha çok keyif veriyor. Hem de akşamları karnım kazındığında sağlıklı şeyler yemiş oluyorum. Bu staj işinin en faydalı tarafı sabah işe giderken alınana poğaçalar, öğlen yemeklerinde dengeli besinlerin çıkması ve gün içinde beslenme olayını kafa yormadan bir döngü içinde hallediyor olmam.
4.) birçok şeye birçok açıdan parçalanmak yerine tek şeye odaklanarak o şeyin en iyisini yapmak üzerine yoğunlaşmam gerektiğini farkettim; henüz kararlarımı vermiş olmadığımdan bir yolda yürüyor değilim ama ufak ufak kararlarım şekilleniyor.
5.)bende her yol roma ama fazla abartınca kendimi bulamıyorum.
6.) devlet dairesi ve hastane işlerimle daha yakından ilgilenmeliyim, zira ihmal edildiklerinde başa bela oluyorlar.